Stockholm’de 2 Gün

Stockholm’e ne zaman gidilir?

Bu soruya şöyle de cevap verebiliriz. Christmas Market görmek istiyorsanız Stockholm doğru adres olmayabilir.

Zira hem çok görmek istediğimiz bir yer olduğu için hem de her sene Noel zamanı Avrupa’da bir yerlerde olmayı sevdiğimizden bu geziyi planlamıştık. Ama Noel Pazarı konusunda bizi biraz hayalkırıklığına uğrattı Stockholm. Biz tam Aralık’ın ilk haftası oradaydık ve tabi ki hava soğuktu. Ancak bu çok problem olmasa da en büyük problem bence havanın erken kararması. Saat 4-4.30 oldu mu bildiğiniz akşam oluyor. Bu sebeple biz bir de yazın görmek istedik Stockholm’ü. Sizin için de tavsiyem günlerin daha uzun olacağı bahar ve yaz aylarını tercih etmeniz.

Stockholm’de Ulaşım

Stockholm yürüyerek rahatlıkla gezebileceğiniz şehirlerden. Sizi çok yormuyor, genelde düz. Ama biz hava soğuk olduğu için yine de kendimize 72 saat geçerli travel card aldık. Fiyatı yaklaşık 25€.(Stockholm’de ağız tadıyla gezebilmek için bir kural : Kurla çarpıp TL’ye çevirmeye çalışma) Bunun dışında tek kullanımlık metro bileti 44 SEK – yani yaklaşık 4 €.

Bir de havaalanından şehre ulaşım sorunsalı var. Eğer siz de bizim gibi 4 kişiyseniz kesinlikle Uber veya taksi ile ulaşımı tercih edin. Uber taksiden 50-60 SEK daha ucuz oluyor, biz Uber çağırdık. Toplu taşımayla gitmeye çalıştığınızda kişi başı 12-13 € ödemeniz gerekiyor ve tabi otelinizin önüne kadar gidemeyebiliyorsunuz. Biz toplam 45€’ya otelimizin önünde indik.

Stockholm’de Konaklama

Otelimiz merkezde olmasa da (toplu taşıma ile 10 dk, yürüyerek 30 dk) otelin kahvaltısı size çılgınlar gibi önermem için yeterli bir sebep. Otelimiz şu bakmak isterseniz. Böyle bir kahvaltıyı herhangi bir yurtdışı seyahatimde görmedim, o kadar iddaalı ve Stockholm şartlarında kahvaltı dahil otel rezervasyonu yapmanızı da tavsiye ederim.

Stockholm’de Yeme-İçme İşleri

Tabii ki bir kahvesever ve kahve meraklısı olarak Fika’yı çok sevdim. (bkz. fika : kahve molası) Yanında bir de Cinnamon roll, müthiş bir ara öğün benim için 🙂 Size hem gittiğimiz hem de gitmeyip ama hakkında araştırıp bulduğumuz yerleri yazacağım ki çeşitlilik olsun.

Fika noktaları :

• Johan & Nyström : Södermalm bölgesinde lokal bi kafe. Kahvesi baya güzel, çörekleri de güzeldi.
  • Vete Katten : Burası Stockholm’ün en iyi pastanesi diye geçiyor ama diğer tatlı çeşitlerinden ziyade yine tarçınlı çörek seçmenizi tavsiye ederim. Hoş bir mekan, dinlenmek için ideal bir nokta olabilir.  Bu arada Norrmalm bölgesinde.

+ gitmek isteyip gidemediğimiz

• Drop Coffee : Hakkında çok okuyup yolumuzun düşemediği kafe, Kahve meraklısıysanız Johan & Nyström sonrası bir de buraya uğrayabilirsiniz çünkü çok yakınlar.

Peki karnımız acıktı, yemek nerede yiyeceğiz diyorsanız size uygun fiyatlı ve orta pahalı önerilerimiz olacak.

Pelikan

Burası lokal İsveç mutfağını deneyimleyebileceğiniz eski bir restoran. Biraz da turistik olmuş anlaşılan, çünkü isveç köftesi istediğimizde “what a surprise” falan gibi laflar söyledi garson yaşlı teyze, pek de suratsızdı. Ama köfte ve yanında gelen patates püresi lezzetliydi laf söylemeyeyim şimdi. Eğer İkea’da yemiyoruz biz köfte için ölüp bitiyoruz buraya kadar da geldik denemeyek mi diyorsanız o zaman buyurun burada deneyin. Ama bu yemeğin 25€ civarı olduğunu da göz önünde bulundurun.

• Vapiano

Vay efendim Stockholm’lere kadar geldik burada mı yiyeceğiz dediğinizi duyar gibiyim. Ama karnınızı ucuza doyurma niyetindeyseniz ve güzel İtalyan yemeği yemek istiyorsanız kaçınılmaz son burası. Salata ve müthiş makarnama 13 € vererek mutlu bir şekilde buradan ayrıldım.

• Hard Rock Cafe

İstanbul’da tutunamayan Hard Rock Cafe aslında Avrupa’da hem lokallerin hem de turistlerin tercih ettiği bir nokta oluyor. Hamburgeri için söyleyecek laf yok zaten. Bir de üstüne Oreo’lu Cheesecake patlattık. Masadan 40’ar euro ödeyerek kalktık ama hem yedik hem içtik bu sebeple yine kurla çarpıp TL’ye çevirmeye kalkışmıyoruz. Ayrıca servis müthişti, Danny bizim için ertesi gün için hazırlanan cheesecakeden ayarladı sağolsun 🙂

Bonus : Sokakta sosisli yemek

Stockholm’de Gezilecek Yerler

Norrmalm : Şehrin kalbi buralarda atıyor diyebiliriz. Bir sürü mağaza ve restoran kafe bulmak mümkün. Hatta 7-8 tane h&m var, ve h&m home kesinlikle bi’ bakılıp çıkılmalı en azından 🙂

•  Gamla Stan : Old town diye geçen ve meşhur renkli evlerin olduğu meydana sahip bölge. Christmas Market de burada kuruluydu, ama dediğim gibi çok küçük ve yetersizdi. Sokakları tam kaybolmalık.
  • Södermalm : Kafe ve restoran bulabileceğiniz şehrin hip bölgesi diyebiliriz. Çok fazla manzara noktası var çünkü Gamla Stan’a bakıyor.
  • Metro istasyonları : Stockholm’ün metroları da çok güzelmiş. Biz sadece bir tanesini gördük ama sizin için birkaç tane daha bulduk: T-Centralen, Thorildsplan, Stadion. Aşağıdaki fotoğraf T-Centralen’den , mavi hattı takip ederek 3-4 kat aşağıya inmeniz gerekiyor.

Küçük notlar

• Öyle heryerde okuyup gaza gelip ziyaret ettiğimiz kütüphane baya gereksizdi. Buyurun ben sizle fotoğrafını paylaşıyım, siz vaktinizi başka yerlerde değerlendirin. 🙂

• Moderna Museet : Normalde modern sanattan hiç anlamam, Moderna Museet’de de anlamamaya devam ettim ama başka bir adaya geçme fırsatını kaçırmamak için yolumuz buraya düştü. Biz Cumartesi günü gittik, tüm sergiler ücretsizdi. Ayrıca köprüden yürüyerek bu adaya geçtiğinizde güzel manzaralar görmeniz mümkün.

• Belediye Binası : Nobel ödül töreninin düzenlendiği salonun da bulunduğu bu yer gün içerisinde ziyarete açıkmış ama bizim yolumuz akşam düştü ve bir konsere denk geldik. İçeri giremedik tabii ama bol bol vaktiniz varsa ziyaret etmek enteresan olabilir.

Author: Dilhan

Dilhan 1990 yılında Eskişehir’de doğdu ve gözleri çekik. İlkokul yıllarında çok fazla japon şakalarına maruz kaldı ama henüz Japonya’ya gidemedi. Onun yerine Erasmus’la Torino’ya gitti ve Avrupa’yı gezdi. Bu sırada Bilgisayar Mühendisliği’ni bitirmeyi başaran Dilhan, şuan Koç Üniversitesinde MBA yapıyor ve çocuklara piyano dersi veriyor. En büyük hayali ise bir koalaya sarılmak :)