5 Günde Portekiz – Porto Gezi Notları

Avrupa’da gitmediğimiz ülkelerden neredeyse bir tek Portekiz kalmıştı diyebiliriz. Çok da gitmek istiyorduk. Normalde biletler çok pahalı olduğundan turları bile araştırdık. Ama sonra güzel bir Türk Hava Yolları kampanyasına denk geldik ve Porto’ya gidiş Lizbon’dan dönüş 950 TL’ye bilet aldık. Normalde tek yön anca bu fiyatlarda oluyordu.Porto’ya 2 gece ayırdık ve bol bol gezdik.

Porto’ya Nasıl Gidilir?

Yukarıda da bahsettiğim gibi İstanbul’dan Porto’ya THY ile direkt uçuşlar var. Aynı şekilde Lizbon’a da var ama onun detaylarından Lizbon yazısında bahsederiz zaten. Yol 5 saate yakın sürüyor çünkü Avrupa’nın bir ucuna gidiyoruz.

Havaalanından Şehir Merkezine Ulaşım

Havaalanından çıkarken metro işaretlerini takip ederek metroyu buluyorsunuz. 1 saat geçerli tek bilet 1.60 euro. Havaalanından şehir merkezine ulaşmak çok ucuz diyebilirim bu yüzden. Biz Porto’da gerek duymadık ama günlük bilet de alıp sınırsız kullanabilirsiniz. Porto’da metrolarda kontrol ya da turnike yok, biletinizi geçerken valide etmeniz gerekiyor.

Dikkat: Her bir kişi için tek tek bilet almanız gerekiyor. Makinadan bilet alırken 2 seçerseniz tek karta iki yolculuk için bakiye yükleniyor. Yani işlemleri ayrı ayrı yapmanız gerekiyor maalesef. Biz bir kere yanlış aldık ama dediğim gibi bir kontrol olmadığından sıkıntı yaşamadık.

Porto’da Nerede Kalınır?

Şimdi herkes gibi burada airbnb övmeyeceğim çünkü çoğu zaman kötü evlere de denk gelinebiliyor. Ben bu konuda biraz daha hassas davrandığımdan bookingden daire tuttum. Akşamları bazen gürültülü olduğundan çılgınlar gibi övmeyeceğim. Ama hem yeri (özellikle havaalanından tek metro hattıyla gelip sadece 5 dk yürüdük) hem de temizlik ve fiyatı sebebiyle kesinlikle tercih edebilirsiniz. Biz 2 gece için 115 € verdik toplam. Hem de mutfağı vs olduğundan aşağıda da bahsederim ama bazı öğünlerimizi de evde yedik. – genel puan 9.1, konum 9,4

Linki bıraktım.

Porto’da Yeme İçme İşleri

Gelmeden önce upuzun bir yeme-içme listesi araştırıp hazırlamıştım. Çoğunu denemeye çalıştık.

Kahve ve Kahvaltı

Mesa 325

Uygun fiyatlı kahvaltı için bu tatlı kafeyi tercih edebilirsiniz. Bizim kaldığımız yere de 15 dk yürüme mesafesindeydi. Ben kahve ve peanut butter-muz-chia lı bagel yedim, annem de 3.5 euroluk kahvaltı menüsünden aldı. Menüde latte, taze sıkılmış portakal suyu ve kızarmış tereyağlı ekmek var. Toplamda 8 euro ödedik ve gayet de doyduk. Kahvesi de pek güzeldi.

Do Norte

Burası iç tasarım olarak aşırı tatlı bir kafe fakat haftaiçi olmasına rağmen saat 11 civarı geldiğimizde yer yoktu ve kapının önünde sıra vardı. Oysa biz sadece kahve içmek istemiştik. İlk açıldığı saatlerde gelmekte fayda var. Deneyemediğimiz halde listeye eklemek isterim.

Garden Porto

Her gezide olduğu gibi yine kaldığımız yerin dibinde olan bu kafeyi son dakika keşfettik maalesef. Kahvaltısı da çok güzel görünüyordu ama biz bir gün de evde kahvaltı ettiğimizden burada kahve tatlı molası verdik tam Lizbon’a gitmeden önce. Pavlova yeni çıkmıştı ve çok güzeldi, kafenin iç dizaynı yine çok tatlıydı.

ZenIth

Pancakeler, yumurtalar, açai bowllar yemek isterseniz buraya gelebilirsiniz. Fiyatların çok uygun olmadığını söyleyeyim.

Tatlı

Cremosı

Biz Portekiz’deyken maalesef mevsim normalleri dışında acayip sıcak bir havaya denk geldiğimizden bol bol molalı gezdik. Cremosi de Porto’nun en iyi dondurmacıları arasındaydı.Küçük bir mola için tercih edebilirsiniz.

ManteIgerIa

Portekiz’e gelmeden önce tüm araştırmalarınızda zaten karşınıza çıkacak olan geleneksel Nata tatlısıyla tanıştırayım sizi. Altı milföy,üstü krema/muhallebi olan bu tatlıyı ben çok sevdim. Manteigaria en ünlülerinden bir tanesi bir de Pasteis de Belem var onu Lizbon yazısında anlatacağım. Ayrıca mutfakta açık, yani yapılırken izleyebiliyorsunuz. 1 tane nata 1 euro.

Akşam

Rua Tapas MusIc Bar

Porto’da bir akşam yemeğinizi burada yemeli ya da en azından barda birkaç drink içmelisiniz. 9 gibi canlı müzik başlıyor. Ama popüler müziklerin coverları çalıyor, yani gelip fado dinleyecekmişsiniz gibi bir beklentiye girmeyin.Rezervasyonunuz yoksa yer bulmak zor olabilir. Biz 7.30 gibi geldiğimizden yer bulabildik.  Adı üstünde tapas yiyebilirsiniz. Biz patates ve balıklı risotto söyledik. Risottosu gerçekten çok lezzetliydi. Serin birşeyler içmek isterseniz sangriası da güzel. 2 tapas 3 kadeh içkiye 25 Euro civarında bir hesap ödedik.

Porto’da Gezilecek Yerler

Aşağıda madde madde Porto’da gezilecek yerleri belirttim. Bazısı zaten şıp diye karşınıza çıkacak, o yüzden çok detaya girmedim 🙂

Ribeira Bölgesi

Porto’nun eski yerleşim yerlerinden biri. Deniz kenarında. Kurulan pazar gibi yerden kendinize hediyelik şeyler alabilirsiniz. Ben 3 €’ya horozlu masa örtüsü aldım 🙂

Livraria Lello

Porto’nun en popüler noktalarından bir tanesi. Ayrıca Potterhead’ler arasında J.K Rowling’e Harry Potter yazarken buradan ilham aldığı söylendiği için nam-ı almış da yürümüş bir kitapçı. İçeride özel küçük bir Harry Potter odası var. İçerisi gerçekten Hogwarts’taki hareket eden merdivenleri andırdı bana. Bileti online veya 2 bina yandan alabiliyorsunuz. Online almak size girişte herhangi bir öncelik tanımıyor. Bilet ücreti 5€ ama içeride kitap alırsanız bunu indirim olarak kullanabiliyorsunuz. Biz upuzun kuyruk olmasına rağmen 10 dk’da içerideydik, kuyruk sizi çok korkutmasın. Hatta bir kişi bilet alırken bir kişi de sırada bekleyebilir.(biz öyle yaptık 🙂 )

Chapel of Souls(Capela das almas)

Church of the Carmo (Igreja do carmo)

Escadas do Barredo ve Catedral do Porto

Porto’yla ilgili şunu söyleyebilirim ki, hiçbirşey haritada göründüğü kadar kolay değil. Mesela bakıyorsunuz haritaya , “aa tamam, şu sokağın arkasında katedrali görücez” diyosunuz, ama orada katedral değil sizi bir merdiven karşılıyor. “hadi çıkalım ne olabilir ki” diyorsunuz, o merdiven bitmiyor. Evet, Dom Luis Bridge en üst kısmına çıkmaya çalışırken yanlışlıkla Porto Katedrali’ni bulma hikayemiz böyle başladı. Escadas do Barredo’dan -internetten araştırdım kaç basamak olduğunu bulamadım- tırmanarak katedral bölgesini gördük. Buradan da köprüye geçtik. Bu arada bizim gibi 30 derece sıcaklıkta tırmanmaya çalışmıyorsanız aslında keyifli ara sokaklardan geçiyorsunuz. Ama o kadar sıcaktı ki biz çok keyif alamadık 🙂

Dom Luis I Bridge ve teleferik

Porto’da yapmadan dönmeyin diyebileceğim şeylerden biri köprünün en üst katına çıkmak. Aşağıdan bakınca “ay acaba çıkınca korkar mıyım” diyor insan ama gerçekten inanılmaz bir manzara sizi karşılıyor. Bu arada bu köprüden metro/tramvay geçiyor, belki bizim kadar eziyetli olmayan yolları da vardır. (ki var) Ribeira’nın olduğunu taraftan köprünün öbür ucuna yürüdüğünüzde sizi teleferik karşılıyor. İşte kolay ve mantıklı olan yolu anlatıyorum. Bizim yaptığımızın tam tersini yapabilirsiniz. Biz aşağıdaki rotayı izledik siz bunun tam tersini yaparak merdiven çıkmak yerine inebilirsiniz:

-Merdivenlerden katedral bölgesine tırmanılır

-Katedralden köprüye çıkılır ve öbür uca yürünür

-Teleferiğe binerek aşağı inilir.(Bilet 6€)Biletle beraber ücretsiz şarap tadımı hediye ediliyor. Porto şarabıyla ünlü olduğundan bu fırsatı kaçırmıyoruz. Biz Ruby denedik, tatlı bir şaraptı. Bir de vinho verde şarabı var Porto’nun. İsminden yeşil şarap gibi anlaşılsa da yeşil değil tabiki. İsmi üzümlerin yetiştiği bölgeden geliyor aslında ve hafif “refreshing” diyebileceğimiz bir şarap türü.

-Köprünün alt kısmından yürünerek tekrar Ribeira bölgesine gelinir.

Not: Haritada da görebileceğiniz gibi şarap üreticileri genelde köprünün öbür tarafında yoğunlaşmış durumda. Burada şarap tadımlarına da katılabilirsiniz.

Palacio da Bolsa

Sarayı ziyaret etmek isterseniz rehberli turlar düzenleniyor, kendi kendinize giremiyorsunuz. Örn. Portekizce tur saat 14.30’da, İngilizce tur saat 16’da gibi seçenekleriniz var. Giriş 10 €. Biz normalde gittiğimiz şehirlerde bu tarz yerlere girmeyiz ama bu sefer girdik. Vaktiniz varsa gezebilirsiniz fakat “aman aman, görmeden gelmeyin” denecek bir yer de değil. Sarayda aşırı şatafatlı Arabic room vardı, burada klasik müzik konserleri ve özel etkinlikler – düğün gibi- düzenlenebiliyormuş.

Diğer yerler:
Church of Saint Ildefonso
Cleric’s Tower

Mural – Duvar resimleri

Steak ‘n Shake aslında bir fast food restoranı fakat duvarı o kadar tatlı ki turistler için popüler bir nokta haline gelmiş. Porto’da farklı farklı yerlerde müthiş murallere denk geleceksiniz.

Bizim evin oradan:

Sao Bento Tren İstasyonu

2 gece Porto’da kaldıktan sonra Lizbon’a gitmek üzere tren istasyonuna gidiyoruz. Sao Bento istasyonundan biletlerimizi almıştık. Bizim gibi Cumartesi gidiyorsanız trenler çok sık da olsa dolu olabiliyor. Önceden biletlerinizi almayı unutmayın. Bilet ücreti 30€. Yol 3.5 saat sürüyor. Yine buradan kalkan tüm trenler Lizbon’a gidecek trenimizin kalkacağı istasyon olan Campanha istasyonuna gidiyor. O zaman Lizbon’da görüşürüz 🙂

Author: Dilhan

Dilhan 1990 yılında Eskişehir’de doğdu ve gözleri çekik. İlkokul yıllarında çok fazla japon şakalarına maruz kaldı ama henüz Japonya’ya gidemedi. Onun yerine Erasmus’la Torino’ya gitti ve Avrupa’yı gezdi. Bu sırada Bilgisayar Mühendisliği’ni bitirmeyi başaran Dilhan, şuan Koç Üniversitesinde MBA yapıyor ve çocuklara piyano dersi veriyor. En büyük hayali ise bir koalaya sarılmak :)