Katar’da Çöl Safarisi

Modern ve zengin mimariye sahip gökdelenlerin göze çarptığı Katar’ın başkenti Doha’nın 2000’lerde inşa edildiğine insan ilk başta inanamıyor. Katar çok kısa zamanda yaşadığı bu evrimi hızla sürdürmeye devam ediyor.

Orta doğu ve Körfez ülkeleri denince ilk akla gelen şey Çöl.  Katar kültürü açısından da en önemli unsurlardan biri. Katar bu hızlı modernleşme sürecinde çöldeki hayatı unutmayıp, sürdürmeye devam ediyor. Develer yerine şimdi altlarındaki son model Land Cruiserlar ile hafta sonları çöle gidiyor ve ailecek kamp yapıyorlar. Tabi ki ‘çöl safarisi’ de turistler için unutulmaz bir etkinliğe dönüşmüş durumda.

Önceden arkadaşımızın 4×4 arabasıyla kafamıza göre çölde turlamıştık. Ama kısa zaman önce Türkiye’den annemlerin gelmesiyle çöle bir  bilenle gitmeye karar verdik. Bir arkadaşımın önerisiyle Mr. Habib ile iletişime geçtik. 1 araç için 600 riyal olarak anlaştık. 6 kişi olunca fiyat gayet uygun oldu. Önceden baktığım turlar kişi başı 250 riyal’den başlıyordu. Yiyecek ve içeceklerimizi kendimiz ayarladık. Saat 13:00 gibi bizi Land Cruiser ile evimizden aldı. Mr. Habib kibar, hoş sohbet biri. Yaklaşık 60 dakika süren yolculuğumuzda biraz sohbet etme imkanımız oldu. Kendisi Afganistanlı ama Katar’da doğmuş ve hiç Afganistan’a gitmemiş. 39 yaşında ve 6 çocuğu varmış. Önceden Katar Şeyhi Tamim için çalışıyormuş.

Sealine Çölü, merkeze 1 saat havalimanına ise 45dk. mesafede yer alıyor. Ülkenin güneyinde yer alan en önemli sanayi bölgesi Mesaieed’e çok yakın. Ayrıca Sealine, dünyada çöl ile denizin birleştiği nadir yerlerden biri.

Safariye başlamadan önce çölün girişinde biraz vakit geçiriyoruz. Biz tercih etmedik ama deveye binmek isterseniz 20riyal. Şahin tutmak isterseniz 10 riyal. Fotoğraf çekmek ise ücretsiz. Ayrıca ücretsiz Arap kahvesi ve Karak çayı içebiliyorsunuz. En önemlisi ise çölden önce son tuvalet molası. Tuvaletler koşullara göre temizdi. Çöl öncesinde herkes arabaların lastiklerini indiriyor. Mr. Habib, Cuma çölün en yoğun gün olduğunu ve yaklaşık 500 aracın geldiğini söyledi. Kazalarda en yoğun bu zamanlarda oluyormuş. Çölün girişinde ambulanslar hatta helikopter ambulans hazır bekliyordu. Sanırım bu yoğunluğun bir başka nedeni de Kasım’da havanın muhteşem olması.

Onlarca Land Cruiser ve hayatımda görmediğim tarzda araçlarla çölde yol alıyoruz. Sanırsınız uçsuz bucaksız bir yerde değil de sanki otobanda gidiyoruz. Mr. Habib müziğin sesini açıyor ve adrenalin başlıyor. Arabayı kontrollü sürdüğü için kendisine güvenimiz tam. Aralarda bizim iyi olup olmadığımızı sorarak kontrol ediyor. Anneler ile birlikte olunca biraz çığlık ve dualar eşliğinde geçiyor safari. 😀

2 farklı yerde fotoğraf için mola verdikten sonra, güneş batmadan piknik için deniz kenarına doğru gidiyoruz. Denize karşı, kalabalıktan uzak çok güzel bir yerde yemek için hazırlanıyoruz. Güneş yavaş yavaş tüm kızıllığı ile batıyor. Burada isterseniz denize de girebiliyorsunuz. Su temiz ve ılık. Suudi Arabistan tam karşımızda!

Güneş batınca Mr. Habib ateş yakıyor. Denizin, ateşin sesi eşliğinde tepemdeki yıldızlara bakıyorum. Çölün hiç bilmediğim güzelliğini yaşıyorum. Katar’ın bu yüzü ile geç tanıştığıma üzülüyorum.

Saat 7 gibi dönüşe geçiyoruz. Neyse ki dönüş yolu daha rahat midemiz bulanmıyor. Zifiri karanlıkta Mr. Habib o kadar rahat arabayı kullanıyor ki kendisine yine şaşırıyoruz. Evim dediği çölde 25 yıldır araba  kullandığını öğreniyoruz. Sayesinde keyifli ve unutulmayacak bir tecrübe yaşadık.

Katarlılar ultramodern ve zengin başkenti Doha ile gurur duyuyorlar ama bu gezimde gördüm ki kalpleri hala çölde.

Notlar:

+Safari hamileler ve sırt problemi olanlar için tavsiye edilmiyor.

+ Güneş kreminizi sürmeden çıkmayın.

+Safari öncesinde hafif yiyecekler yiyin.

+Sandalet yada terlik tercih edin.

+Çölde akşam yemeği için sandviç tarzı hazır yemekler getirmek daha rahat oluyor.

+Arabanız 4×4 değilse çölün girişinde ATV tarzı araçlar kiralayabilirsiniz.

Instagram hesabımızda öne çıkanlar bölümünde Doha başlığından paylaştığım hikayeleri izleyebilirsiniz.

Author: merve

Merve 1985 yılında doğdu. Katar’da yaşıyor. Tini mini ve deli ruhlu bir hanım olduğu için yaşının kadını olamadı. Hobi olarak sosyoloji okudu. Medya sektörünü kurtarmaya çalıştı olmadı. Erasmus’da tanıştığı arkadaşlarını ziyaret etme bahanesiyle gezmeye başladı. Önünü alamadık. İş gezisi dedi Orta Doğu’dan girdi Japonya’dan çıktı. Kocamla gezicem dedi 3 günde olsa Avrupa’ya kaçtı. Son durağı kürkçü dükkanı da olsa o gezmelere doyamadı, doymayacak.

One Reply to “Katar’da Çöl Safarisi”