Cınque Terre Gezi Notları

Cinque Terre’ye Nasıl Gidilir?

Bizim esas amacımız Cinque Terre’yi ziyaret etmek olsa da Milano’da konaklayıp günübirlik gidip gelmeyi tercih ettik. Açıkçası köylerde maksimum 2 saat harcarsınız bu sebeple sabah treniyle gidip akşam treniyle döndüğünüzde rahat rahat yetiştiriyorsunuz. Biz yağmur yağmaya başladığı için sadece 2 köyü ziyaret etmeyi tercih ettik. Durum böyle olunca daha da vakitlice Milano’ya dönüp güzel bir akşam yemeği yedik. 🙂

O zaman biraz Cinque Terre’ye nasıl gideceğinizden bahsedeyim. Milano Centrale’den La Spezia’ya giden trene bilet almanız gerekiyor. Biz giderken aktarmasız olanı tercih ettik, yol 3.5 saat sürüyor. Portofino’dan falan geçiyorsunuz o yüzden yolculuk baya keyifli geçiyor diyebilirim. Bu arada La Spezia’da inmenize gerek yok. Aşağıda haritayı paylaşacağım, ama tren duraklarına dikkat edin, köylerden bir kaçına uğrayarak La Spezia’ya geçiyor. Monterosso al Mare’de inip gezinize oradan başlayabilirsiniz. Son durak La Spezia.

İtalya’da trenle ulaşımla ilgili detaylı bilgi için şu yazımızı okuyabilirsiniz. O zaman aşağıda anlatmaya devam ediyorum..

Cinque Terre’de Köyler Arası Ulaşım

Map of Cinque Terre

Köylerde ve La Spezia’da Cinque Terre Pass diye bir bilet satılıyor. Günlük-2 günlük gibi seçenekleri var. 16 € ücreti. (Bence baya pahalı taa Milano’dan neredeyse o paraya gelebilirdik) Neyse tabi sizin tercihiniz, eğer almak isterseniz köyler arası ulaşımda sınırsız kullanma ve wifi şifresi veriyormuş. Biz tüm köylere gitmeyeceğimiz için tek yön biletlerden almaya karar verdik. (4 €) Bu arada trenler çok sık geçiyor ve köyler arası mesafe çok kısa. 5 dk bile sürmüyor. La Spezia-Riomaggiore arası da çok kısa sürüyor.

Köyler

Eğer bizim gibi günübirlik gidiyorsanız aşağıdaki köylere öncelik vermenizi tavsiye ederim. Ama dediğim gibi 1 günde hepsini ziyaret etmeniz de mümkün.

Monterosso al Mare

Biz burayı trenle geçerken şöyle bir hızlıca gördük. Gerçekten diğer köylere göre uzun bir plajı var. Köyleri ziyaret ederken bir de denize gireyim derseniz buraya uğramanızı tavsiye ederim.

Manarola

Bizim een beğendiğimiz köy burası oldu. Biz Ekim’de gittiğimiz halde denize giren birkaç çılgın turist vardı. En güzel fotoğrafı yakalamak için yürüyüş parkurunu takip etmeyi unutmayın. Köyün tepesine doğru tırmanırken küçük bir meydanla karşılaşacaksınız. Burada bir kilise var. Rengarenk ara sokaklarda çok güzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Buyrunuz aşağı bıraktık.

Bir de olur da Manarola – Riomaggiore arasındaki yürüyüş yolu “Via del’amore” açıksa yürümenizi tavsiye ederim. Biz bir noktaya kadar yürüyebildik devamı kapalıydı geri döndük 🙁

Riomaggiore

Bu köyde tavsiyemiz eğer yürümeyi seviyorsanız istasyonda indikten sonra karşınızdaki yokuştan çıkarak yolu takip etmek. Bu parkurdan gittiğinizde güzel manzaralarla karşılaşıp gerçekten köyün içlerinden dar sokaklarından geçerek merkezine gidebilirsiniz. Dönüşte de kısa yol tünelini kullanabilirsiniz. Bu köyde banklarda sakince oturup kahvenizi yudumlayarak köyün tadını çıkabilirsiniz.

Yeme-İçme

Şimdi buraya böyle bir başlık açıp size herhangi bir restoran önermeyerek hayal kırıklığına uğratabilirim. Çünkü açıkçası köylerdeki tüm restoranları çok turistik ve pahalı bulduk. Riomaggiore’de bulunan meşhur take-awaycilerin de fikir güzelmiş gibi dursa da (külahta kızarmış kalamar/deniz ürünleri & patates kızartması) dükkanların içine girdiğinizde çok iştah açıcı olmadığını göreceksiniz. Tabi ki oralara gidip açlıktan ölmedik, yanımızda sandviç ve kek götürmüştük. Kendimize bir de kahve aldık, mis gibi oldu 🙂 Önerim köylerde konaklamayacaksınız sizin de bizim gibi hazırlıklı gitmeniz. Milano’da mis gibi İtalyan yemekleri yemek varken hakkınızı orda harcamak istemeyebilirsiniz. Bu arada Milano’da nerede yemek yiyelim derseniz sizi şu yazımıza alalım.

Author: Dilhan

Dilhan 1990 yılında Eskişehir’de doğdu ve gözleri çekik. İlkokul yıllarında çok fazla japon şakalarına maruz kaldı ama henüz Japonya’ya gidemedi. Onun yerine Erasmus’la Torino’ya gitti ve Avrupa’yı gezdi. Bu sırada Bilgisayar Mühendisliği’ni bitirmeyi başaran Dilhan, şuan Koç Üniversitesinde MBA yapıyor ve çocuklara piyano dersi veriyor. En büyük hayali ise bir koalaya sarılmak :)